Labels

Sunday 4 March 2018

LAWATAN SAMBIL BELAJAR (PERSATUAN EKONOMI & KELAB KOPERASI)


LAPORAN PROGRAM LAWATAN SAMBIL BELAJAR
BIL
PERKARA
MAKLUMAT
1

Tajuk
Lawatan sambil belajar Kedah dan Perlis
2


Objektif
i.   Menambahkan pengetahuan kepada semua ahli
ii.  Memupuk semangat kerjasama antara ahli
iii. Memupuk nilai menghargai dan mencintai alam 
     sekitar.

3


Matlamat
Memberi pendedahan kepada ahli kelab mengenai kepentingan memelihara dan memulihara alam sekitar dan memotivasikan diri untuk berusaha dengan gigih bagi mencapai kecemerlangan.

4

Tarikh
3 Mac 2018

5

Tempat
Universiti Utara Malaysia, Gua Kelam dan Padang Besar
6




Maklumat Program




Program ini merupakan satu projek anjuran kelab koperasi dan persatuan ekonomi. Lawatan pertama ialah di UUM.  Di sini pelajar dan guru telah di bawa melawat sekitar UUM dan seterusnya para pelajar membuat aktiviti berkumpulan. Selepas itu, lawatan kedua ialah ke Gua Kelam.  Di Gua Kelam semua pelajar dan guru melawat di dalam dan di sekitar luar gua.  Seterusnya, lawatan terakhir ialah di Padang Besar.  Di Padang Besar guru dan pelajar berpeluang membeli barang-barang yang dijual untuk di bawa pulang. 


Penglibatan
Ahli Persatuan Ekonomi, kelab koperasi dan ahli dari persatuan serta kelab-kelab lain



Bilangan Guru Terlibat
7 orang guru


7
Rumusan


Kekuatan
Semua ahli saling bekerjasama dalam menjayakan program ini.




Kelemahan
Kekangan masa
8

Pemantau Program
Ketua Unit Kokurikulum


LAWATAN KE UUM
Bergambar bersama pelajar dan felo UUM

Aktiviti berkumpulan

Kumpulan yang berjaya bersama hadiah

Penyampaian cenderahati kepada felo UUM   

Mendaki Gua Kelam

Bergambar di pintu masuk Gua Kelam

Laporan bergambar disediakan oleh:
Pn. Melati Bt. Sulaiman

No comments:

Post a Comment